Potpisan Sporazum o saradnji između Pokrajinske vlade i Kancelarije za IT i eUpravu

Danas je u Pokrajinskoj vladi, u cilju efikasnijeg sprovođenja reforme javne uprave, potpisan Sporazum o saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije.

Sporazum je sa direktorom Kancelarije za IT i eUpravu dr Mihailom Jovanovićem u ime Pokrajinske vlade potpisao pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Aleksandar Sofić.

Sekretar je istakao da je Pokrajinska vlada reformu javne uprave uvrstila u strateške i prioritetne ciljeve za predstojeći period, i u skladu sa tim, odmah preduzela sve potrebne aktivnosti za uključivanje AP Vojvodine u proces koji će biti složen i dugotrajan.

„U proteklom periodu, koji je obeležila kriza izazvana pandemijom kovida 19, uverili smo se koliki je zaista značaj digitalizovane efikasne javne uprave za svakog našeg građanina. Brojna informaciona rešenja umnogome su pomogla da se sve preduzete mere realizuju, kao i da građani na što lakši način prođu kroz promene koje su nastupile”, poručio je Sofić. On je naglasio da će današnje potpisivanje Sporazuma dati formalnopravni okvir za primenu informaciono-komunikacionih tehnologija i kreiranje novih rešenja koja unapređuju pružanje javnih usluga na teritoriji AP Vojvodine.

„Zahvaljujući elektronskim uslugama građani su u poslednje četiri godine dobili efikasniju i ekonomičniju javnu upravu, koja im je omogućila da ne budu kuriri koji nose dokumenta od šaltera do šaltera. Vrlo brzo su sistemi eUprave postali standard, pa je tako putem sistema Bebo, dobrodošla na svet elektronski registrovano oko 320.000 beba, svake godine više od 60.000 roditelja upiše decu u predškolsku ustanovu putem eVrtića, a do sada je elektronski razmenjeno po službenoj dužnosti više od 60 miliona dokumenata. Izuzetno mi je zadovoljstvo što smo potpisivanjem današnjeg sporazuma između Kancelarije i Sekretarijata postavili osnovu za uspostavljanje savremenih informatičkih rešenja eUprave u pokrajinskim gradovima i opštinama“, rekao je direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihajlo Jovanović. On je istakao da će zahvaljujući sistemu eUprave za kontakt sa građanima u prvih deset lokalnih samouprava u Vojvodini već od decembra biti omogućeno da se brzo elektronski stupi u kontakt sa upravom, postavi pitanje, prijavi problem ili da se uputi predlog nadležnim službama, a da se odgovor dobije u najkraćem vremenu, što je još jedan dokaz da je eUprava pravi način da javna uprava bude u službi građana.

Prvi gradovi i opštine koji počinju da koriste sistem za kontakt sa građanima jesu: Sombor, Zrenjanin, Kikinda, Stara Pazova, Sremska Mitrovica, Srbobran, Bečej, Vršac, Subotica i Bačka Palanka.

Događaju su prisustvovali predstavnici svih 45 opština u AP Vojvodini, kojima su stručna lica Kancelarije za eUpravu prezentovala predstojeći proces podrške razvoju eUprave, korišćenja usluga telehausinga i implementacije CRM sistema za lokalne samouprave.